poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Tym razem o kwiatkach podejrzanych

Z roślinami u mnie jak z ozdobami na choinkę. Podejmowane systematycznie zobowiązania, że już dość, a życie życiem. Co roku też sobie obiecuję, że już li i jedynie nabywać będę kwiecie do skrzynek tarasowych, a poza tym nic do gleby. Ale jak nadchodzi ,,wysyp'' w sklepach ogrodniczych i na ryneczku, silna wola idzie się bujać...


Tak się jak pierwsza naiwna wciąż nabieram na  rośliny pseudowieloletnie. W większości przypadków wieloletniość bylin okazuje się mrzonką. Rok, dwa i finito! Albo całkowity zanik, albo brak kwitnienia. Straty w sensie finansowym może niewielkie, bo to na ogół drobiazgi za kilka złotych, a przecież żal. I złość.


Unikam nabywania roślin większych, ,,upędzonych'' w szklarniach, by kwitły przed naturalnym dla nich terminem. Ale czasem się taki okaz trafi jako prezent. Na imieniny dostałam od asinych Teściów niemal już kwitnącego rododendrona. No, niby radość, bo kocham te rośliny, ale... Rozkwitło pięknie i zaraz zmarzło, bo nadeszły dwie noce z przymrozkami.


Najlepiej sprawują się u mnie nabytki darowane przez zaprzyjaźnione ogrodniczki. Tu wieloletniość się sprawdza w stu procentach. W kilku ogródkach na wsi widzę od lat każdej wiosny te same tulipany starych odmian. Tymczasem te nowe, bardzo nieraz fikuśne, giną bezpowrotnie bardzo szybko. Podobnie rzecz się ma z pierwiosnkami. Te stare, amarantowe, rozrastają się bujnie i kwitną niezawodnie co roku. Natomiast wielkokwiatowe, o pięknych barwach, pokazujące się zwykle przed Wielkanocą, zanikają góra po dwóch latach.


Nie mam skłonności do teorii spiskowych, a jednak lęgnie się pod kopułką podejrzenie, że to nie przypadek...

11 komentarzy:

  1. Juz od wiekow :) wiadomo, ze najciekawsze kwiatki sa krzyzowka, manipulacja genowa i ich wlasciwosci nie wytrzymuja nawet trzech lat. Najczesciej "hoduja " to Holendrzy. Te tulipany, zonkile!!!! :)
    Rzeczywiscie otzymuja przepiekne roslinki, serce sie smieje i czlowiek traci rozsadek i kupuje, kupuje, kupuje....
    Ja od kilkunastu lat dostaje nowe cebulki, prosto z Holandii, i co? Po dwoch, trzech latach, nie ma po nich sladu :)
    Biznes, moja droga, biznes!
    Ale i tak w tym roku kupie :)
    Nie przejmuj sie, to jest mile uzaleznienie :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgago, będzie w tym roku w Twojej okolicy święto tulipanów? W poprzednich latach były piękne kompozycje z różnokolorowych płatków...

    OdpowiedzUsuń
  3. ~Iwona Zmyślona25 kwietnia 2017 07:08

    Zostało udowodnione, że w mieszkaniu najlepiej się mają rośliny kradzione(nigdy sama tego nie stosowałam, z obawy przed uszkodzeniem kwiatka). Być może w przypadku roślin do gruntu, najlepiej spisują się te darowane od życzliwej osoby lub z dobrego serca. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie, w Mokrym Dworze, jak zawsze. Nie znam jeszcze terminu, obecne zimno zahamowało kwitnienie tulipanów...

    OdpowiedzUsuń
  5. To fakt, jedno z uzależnień niezbyt groźnych, a sympatycznych...

    OdpowiedzUsuń
  6. jest jak piszesz, wieloletnie lilie rosną cały czas a nabyta po 2-3 latach giną

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj !
    Kwiaty, jak mnie znasz, to i moja słabość.
    Ale u mnie problem inny, sąsiedzi i ich zwierzęta, które niszczą mój przyblokowy ogródeczek:(
    Serdeczności przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyli jednak zmowa!

    OdpowiedzUsuń
  9. A to podlece! Nie ma na nich żadnej metody?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko prawda. Kwiaty mają jedno zadanie. Zachęcić wyglądem lub /i zapachem do kupna. Przeżyć za długo nie mają.

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...