piątek, 22 listopada 2019

Kolejny krok ku cywilizacji

Jeszcze jedna ,,wielkopomna chwila nadejszła'' w naszym życiu. Może dla kogoś to rzecz małej wagi, dla nas bynajmniej.

Od wczoraj jesteśmy podłączeni do gminnej kanalizacji. Już dobre pół roku z górką reszta wsi korzysta z tego dobrodziejstwa, tymczasem o naszym budynku wykonawcy jakoś wciąż zapominali. Bo my na samym końcu grajdołka... Ale doczekaliśmy się, w dodatku za naprawdę niewielką opłatą. 

Przy okazji wspominaliśmy sobie z Małżem, ile to milowych kroków cywilizacyjnych odnotowaliśmy przez te 42 lata życia na Żuławach. Uzbierało się całkiem sporo. W zakresie ogólnowiejskim, jak i naszym prywatnym - domowym. Asfalt na błotnistej okrutnie niegdyś drodze do głównej szosy, śmietniki, telefon stacjonarny, dwukrotna wymiana sposobu ogrzewania domu, sanitariaty w szkole wewnątrz budynku itp., itd. I wreszcie kanalizacja... 

Przy tej ostatniej akcji akcent humorystyczny. Panowie działali na zewnątrz, Małż ich ,,nadzorował'' pilnie w imieniu wszystkich mieszkańców. Ja jakąś kawkę fachowcom zrobiłam, potem sobie zalegałam na kanapce, popijając kawę. W pewnej chwili Małż wpadł do mieszkania z komunikatem: - Teraz przez jakieś dwie godziny nie wolno korzystać z toalety!

Hm... Jak może zareagować kobieta na takowe dictum? Wiadomo! Minęło może z pół godziny, a ja czuję, że po prostu MUSZĘ!!! Siku!!! Na dworze już półmrok, bo to ok. 16-tej było. Na szczęście za płotem nasza dżungla. Przed laty, gdy nasz sąsiad Rysiek remontował nam łazienkę, dżungla też ratowała życie Asi i mnie. Więc powtórka z rozrywki nastąpiła...

5 komentarzy:

  1. Bo to ta kawa była winna :) Ja po kawie muszę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,ja też czekam na podłączenie do kanalizacji naszego domku w którym mieszkamy od wiosny do poznej jesieni.Połowa wsi ma kanalizację a połowa nie.Jest szansa że w przyszłym roku i ja się doczekam.Roboty się zaczęły.

    OdpowiedzUsuń
  3. No, to się nastaw na dość długie czekania...

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...