sobota, 2 lutego 2013

Ciecze...

... z dachów między innymi. Co oznacza, że zima jeszcze dopiecze. Zgodnie z przysłowiem. Gdy w Gromniczną z dachu ciecze, zima jeszcze się przewlecze! Oby nie za długo i niezbyt dotkliwie..


Ciekło dziś i z oczu mych szarych, tym razem ze szczęścia. Na wieść, że Asia znalazła się na czwartym miejscu w rocznym zestawieniu Blues Top 2012 w kategorii ,,wokalistka roku''! Jej koledzy z zespołu też się zmieścili w dziesiątkach w swoich kategoriach, a i płyta została doceniona. Oraz zespół jako całość... Super!


Zaraz mi ten siąpiący i mglisty ,,listopad'' za oknem przestał przeszkadzać! Toast stosowny wznieśliśmy na okoliczność, nawet Mamidło dostało kieliszeczek likieru wiśniowego. A jutro będziemy fetować laureatkę dobrym obiadem.


***


Od pani psycholog dostałam bardzo wartościową książeczkę o chorobie Alzheimera. Idealny poradnik dla opiekuna. Od informacji, jak rozpoznać początki otępienia, poprzez zalecenia, do jakich lekarzy się udać, jakie wykonać badania, informacje o lekach i ich skuteczności oraz działaniach ubocznych, po bardzo konkretne porady, jak postępować w różnych okresach choroby. Na końcu aspekty prawne, namiary na placówki służące pomocą itp.Mądra, bardzo praktyczna pozycja. Niestety, dostępna jedynie poprzez Stowarzyszenie i poradnie psychogeriatryczne. Nie do dostania w księgarniach. A szkoda...


Całości jeszcze nie przestudiowałam, ale z pobieżnego przejrzenia widzę, że będzie mi bardzo pomocna. I teraz, i gdy przyjdą te cięższe chwile...


***


W związku z tłustym czwartkiem, który już puka do bram, muszę przeprowadzić sondaż familijny. No bo tak: starsze dziecka zamierzają rozpocząć jakąś restrykcyjną dietę, Małż z powodu cukru zawyżonego pochłaniać nie będzie jak dotychczas, Asia też ciągle pości, ja takoż. Pozostają do rozpasanej konsumpcji Mama i Misiek. I ciotka Irena, którą już zaprosiłam.


Do tej pory zwykle produkowałam okrągłą kopę! Ale to w czasach pieleszowych. Kiedy towarzyszyły mi  zawsze ze dwie ,,wiedźmy'', które za owocną współpracę i partycypowanie w produktach otrzymywały solidny procent. Resztą obdzielałam Seniorów oraz dziecka większe i mniejsze.


Ile teraz nasmażyć? Pojęcia nie mam...


 


 

14 komentarzy:

  1. Gratulacje dla Asi!
    I też mam nadzieję, że ta zima to nie na długo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromne gratulacje dla Asi!:)
    U mnie znowu biało:((

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje dla córci! Dobrze, że chociaż w Ośrodku dostałaś taką książeczkę-pomocnik. Z całą pewnością znajdziesz tam odpowiedzi na wiele
    zagadnień dotyczących postępowania z Mamą. Podejrzewam, że gdyby były dostępne w wolnej sprzedaży w księgarni, to wydawnictwo by splajtowało, ale mogliby sprzedawać za jakąś niewygórowaną sumę w aptekach.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W imieniu Asi dziękuję! A co do książeczki, najważniejsze, że jest!

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas buro... Za gratulacje dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki... W oczekiwaniu sobie podśpiewuję ,,myślę sobie, że/ ta zima kiedyś musi minąć..''

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie racja! O połowę mniej się zmęczę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje dla laureatki i dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  9. A dla mnie to za co niby?...

    OdpowiedzUsuń
  10. No, jak to - za co?? Jesteś współtwórczynią laureatki :))

    OdpowiedzUsuń
  11. No, jak to - za co??
    Jesteś współtwórczynią laureatki :))

    OdpowiedzUsuń
  12. A, no to rzeczywiście! Dzięki...

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgoda! Zapomniałam, bo współtworzyłam jednak dość dawno:)

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...