niedziela, 9 lutego 2014

Niedziela niezwykła...

... za sprawą Kamila S.! Ale nie tylko...


Dzieci mniejsze się zapowiedziały na ,,herbatkę''. Do herbaty mus coś mieć. Oczywiście!


Jakiś czas temu zapodziałam gdzieś przepis Dżejmiego  Olivera na najszybsze ciacho w świecie. Dziś się znalazł, pomiędzy stronami ,,Złotej kuchni polskiej''.


Przygotowanie - 10 minut, pieczenie - góra kwadrans! A efekt? Znakomity!


Roztapiamy w rondelku 150 g masła i jedną gorzką czekoladę. W innym naczyniu bełtamy byle jak 4 całe jajka z 1/3 szklanki cukru. Dolewamy nieco wystudzoną czekoladę i masełko, dodajemy szczyptę soli i wrzucamy wiórki kokosowe. Tyle, by całość porządnie zagęścić. Rozprowadzamy na blaszce i pieczemy przez 10-12 minut w temperaturze 180 stopni!


Jeśli blaszka jest rozmiaru słusznego, otrzymujemy coś na kształt sucharka. Gdy mniejsza, mamy wilgotne  ciacho! Obie wersje pyszne!


W najbliższej przyszłości zamiast kokosowych wiórków zamierzam wykorzystać sezam lub zmielone włoskie orzechy... Tak czy owak się zrobi cudeńko!



24 komentarze:

  1. ...ciasto może i fajne, ale u nas porcja musiałaby być z lekka poczwórna albo i większa... :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zaległe wiórki na ,,walentynkę" w sam raz

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis w sam raz dla mnie, lubię ciastko zjeść, ale nie napracować się przy nim.

    OdpowiedzUsuń
  5. -- da mnie takie małe co nie co to pewna nowość, tylko jak namówić domowników by skosztowali coś na miarę sucharka, tym bardziej , że piekę dużo , nie tylko dla domu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie zrobiłaś, to się nazywa polot! U nas dla niespodziewanych gości pozostaje szybkie rozmrożenie ciast świątecznych albo wizyta w cukierni "Sowa" (u mnie blisko, ale u siostry i Mamy ok. 24 km), bo ja ciasta piekę wyłącznie na święta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbuję z mąką orzechową, bo takową mam.Wybitnie bezglutenowe to będzie.Wygląda pysznościowo.
    Miłego,;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie, w sam raz dla Ciebie, bo ani grama mąki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to zabrzmi jak herezja, ale mi wcale nie smakują wyroby od Sowy! Za to ceną odstraszają...

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrób podwójną porcję, to wyjdzie ciasto, a nie sucharek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlatego rzadko piekę, a już takie wymyślne to zupełnie nie dla mnie! Chętnie spróbuję u kogoś natomiast...

    OdpowiedzUsuń
  12. U Jamiego robiły to ciasto jego dwie małe córeczki, podczas gdy tatuś bawił się mięsiwem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnożenie chyba masz opanowane?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. a próbowałaś tortu pralinowego? Ja też nie jestem fanką ciast od Sowy, ale ten tort smakuje bosko, wcale nie jak tort:)

    OdpowiedzUsuń
  15. A gdzie maka kurcze?

    Wypieki bez maki to jakis nowomodny wynalazek obcy mojemu zaladkowi.

    Pozdro

    PS Kamila ogladalem w barze sportowym w towarzystwie corki i jej meza, zajadajac rybke sote w salatce mango podana z dlugim dzikim brazowym ryzem i parzonymi warzywami. To apropos kulinarnego tematu

    PS 2 Nie mam polskiej klawiatury wiec moje pisanie przprawione niedbaloscia i bledami ortograficznymi jest karykatura jezykowa. Staram sie poce z wysilku i ni cholery czytac sie tego nie da.

    OdpowiedzUsuń
  16. W tym wyższość wypieku, że mąki niet! Po co komu wielocukry?

    OdpowiedzUsuń
  17. Próbowałam! Owszem, dobry, ale żeby zaraz orgazm kulinarny to nie!

    OdpowiedzUsuń
  18. mnie prosze pani mnie te cukry smakuja i sa potrzebne

    Znikam na jakis czas :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Leslie Warszawski11 lutego 2014 15:38

    Koniecznie zamień wiórki kokosowe. Na cokolwiek. Może na rodzynki...?
    Pozdrawiam, wyjątkowo z Bielska Białej

    OdpowiedzUsuń
  20. Rodzynki nie! Ale cokolwiek jest warte rozważenia!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem mistrzem w psuciu wypiekow, zrobilam wszystko wg. przepisu i wyszedl mi GLUT. Tak nazwala to rodzina. Zjedli, bo slodkie i czekoladowe.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeśli glut smaczny?...:)

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...