sobota, 29 listopada 2014

Prawie jak w Lotto...

Niemal nie zauważyłam, że stuknęło mi dwa i pół miliona odwiedzin!  Prawie jak  kumulacja...


***


Dziś druga wizyta w hurtowni Szczepan. Owocna bardzo! Trochę nabytków do domu, coś tam drobnego na upominki... Dla rodzinnych kobiet. Generalnie w porządku!


***


W południe wyprawa do Galerii Kociewskiej w Tczewie, z obiadkiem u Matki - szefowej naszego KGW, współwłaścicielki pizzerii. Nareszcie damy zarobić komuś znajomemu!


Tak na marginesie - tyję! Nie wiem od czego, wszak wyrzekam się wszystkiego, co kaloryczne... Z|nów prawie dwa kilo do przodu... Pizzy na co dzień  przecież nie jadam, żadnych innych bomb kalorycznych takoż. Niejako przy okazji stwierdzam, że dieta antycholesterolowa nie sprzyja pozbywaniu się kalorii. Bo np. zaleca się 2-3 razy w tygodniu spożywanie tłustych ryb! Z przyjemnością korzystam z tej podpowiedzi. Śledzie w różnych postaciach, wędzona makrela, a jakże! Dopiero co była dziś na kolację. Pół sporej sztuki...


***


Pierwsza ,,wsadzonka'' świąteczna za mną. Mimo bólu plecków przygotowałam dziś bożonarodzeniowy pasztet. Małż wydatnie wspomagał. Półprodukt  niemal gotowy zamrażam, gdy przyjdzie czas - upiekę! Za tydzień przygotuję pierogi. Też do odmrożenia. Barszczyk z buraków już się kisi... Niewiele będę mieć do roboty przed samymi Świętami. Kapustkę wigilijną też zrobię zawczasu i w słoikach zapasteryzuję!


***


Mogłabym się generalnie nie przejmować losami mojej ex-szkoły. A jednak... Gdy słyszę, że obecną  panią dyrektor chcą odwołać, burzę się! Bo kobita ma wizję, robi wiele dobrego, jest po uszy zaangażowana. A tymczasem władza aktualna ma jakieś wąty... Bez sensu! Zobaczymy, co się okaże po drugiej turze... Oby wygrała konkurentka obecnej wójtowej...

6 komentarzy:

  1. Jakież u Ciebie już przygotowania świąteczne! aż wpadłam w popłoch ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Ja powoli też zaczynam przygotowania świąteczne i w związku z tym mam prośbę bardzo serdeczną. Proszę o instrukcję jak zakisić buraczki na barszczyk. Obiecałam sobie że w tym roku zrobię według Pani przepisu ale nie jestem w stanie go znaleźć (pamiętam, że gdzieś był podany).
    Pozdrawiam
    Wirginia

    OdpowiedzUsuń
  3. a może tycie Twoje to wina hormonów ?Proponuję zrobić badania bo i cukrzyca mogła się przyplątać niestety .

    ja pierogi popełniam jutro i mrożę , bo te co to już upitrasiłam - zeżarto brutalnie .Uszka mam a zaraz poszukam przepisu jak się robi zakwas z buraków bo nigdy nie robiłam

    macham wieczorowo - Gryzmo

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukrzyca wykluczona a hormony? No, może... Co do zakwasu z buraków - ja robię tak wcześnie porcję na konkurs kulinarny, bo ten dla rodziny zaczynam kisić jakieś 10 dni przed Wigilią. Przepis najprostszy - buraki, woda, sól jak do ogórków. I skórka razowego chleba. Niektórzy dodają jeszcze liść laurowy, ziele, gorczycę, ja nie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie podałam powyżej! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, ja nie jestem maratończykiem w kuchni. Wolę kilka sprintów rozłożonych w czasie, by plecki nie bolały zbytnio...

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...