środa, 24 czerwca 2015

Jakoś idzie...

Psiaki ustaliły priorytety. Jest nieźle, do momentu, gdy zaczynają synchronicznie ujadać w obliczu realnego lub wyimaginowanego ,,wroga''. Bo to czasem jeż się pojawi na przykład, straszny potwór!


Era dotychczas niemal całe dnie spędzała na tarasie. Bilbo jako mieszkaniec dziesiątego piętra z mini-balkonem, niekoniecznie... Więc się tak snują, a ja za portiera robię. Dzisiejsza noc jest pierwszą, gdy gość w domu, a gospodyni na tarasie leży. A ja mam wreszcie święty spokój!


***


Skoroświt się dziś zerwałam, bo zebranie w gminie. Temat - nasza wymarzona świetlica! Jesteśmy drugą wsią w gminie pod względem liczebności mieszkańców, a zapuszczeniśmy cywilizacyjnie, że hej... Projekt już jest, został dziś poddany małym przeróbkom, pobłogosławionym przez panią Wójt. Dziewczyny mi obiecały, że czterdziestą rocznicę ślubu będę mogła urządzić tamże. Za dwa lata... Oj, oby!


***


Asia z Miśkiem raczą się Neapolem z przyległościami. Mówią, że bardzo gwarno i wszędzie pranie wisi! Oraz że po angielsku nie bardzo... Ale wino wszędzie pyszne... Dziś do jakiegoś wulkanu się wybierali!


***


Wczoraj, podczas urodzin Ani dowiedziałam się, że gdy się robi nalewkę z truskawek, owoce powinny w niej przebywać góra trzy dni. W przeciwnym przypadku nalewka nabiera gorzkiego smaku. A moje truskawy już leżakują ponad dwa tygodnie. Sprawdziłam organoleptycznie - żadnej goryczki! Niemniej jednak odcedziłam... Owocki skonsumujemy podczas Piernikaliów! W towarzystwie czereśni... Choć te odcedzę dopiero za jakieś trzy tygodnie.


***


Postaram się jutro lub pojutrze zebrać kwiaty czarnego bzu. Na syrop lub kolejną nalewkę. Kwiaty jeszcze niczego sobie... Choć podobno już  o tydzień za późno.  Namiar jeszcze do Basi F. na zielone orzechy do nalewki zdrowotnej, by żołądkowe zmory przepędzić! Orzechówka jest  po prostu  ,,iber ales"! Wypróbowałam kilkakrotnie...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...