poniedziałek, 20 czerwca 2016

Poszukiwany...

... skuteczny sposób na pozbycie się resztek kleju z nalepek na słoikach i butelkach!


Nie wiem, kto wymyślił, by kleje, jakimi posługuje się rodzimy przemysł spożywczy, były nie do usunięcia! Mało tego, są i etykiety nieusuwalne - zaszczytne pierwsze miejsce dzierży tu butelka po skoncentrowanym soku z buraków firmy Krakus. Pół godziny gotowania i nalepka ani drygnie! Inne odpadają wprawdzie, ale pozostawiają na naczyniu wstrętną lepkość...


Moczyłam, szorowałam, używając całego dostępnego asortymentu środków chemicznych. Na nic! Nie bawi mnie kupowanie co roku arsenału nowych słoików. Co robić?! Magda mi przed chwilą doniosła, że pewien sukces można osiągnąć przy pomocy spirytusu. Spróbuję, choć szkoda trochę na taki cel. Może więc denaturat? Tylko ten ,,aromat'', kurczę...


Przetwarzam dzielnie truskawki, pakuję soki, dżemy i konfiturę w naczynia, ale poza kilkoma nowymi słoiczkami na konfitury właśnie, korzystam ze starych zapasów. I klnę pod nosem... Poradźcie!



***


Pierwszy dzień lata mamy, a tu u nas zimno! O osiemnastej zaledwie 12 stopni. I pada...Gdzie te upały, o których wczoraj opowiadała pani Gardias?


Ostatnie wichury przetrzebiły ogródek i taras, połamały kwiaty i krzewy, płakać się chce.

17 komentarzy:

  1. A nie mozesz po prostu nalepic nowa nalepke, swoja, na stara zamiast walczyc z nia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre słoikowe kleje usuwa zmywacz do paznokci, taki najtańszy, z acetonem (nowoczesne wynalazki mają zbyt dużo dodatków).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Opisując butelki z nalewkami co roku mam tegoż problemu i radzę z niem sobie butelek pierwej zmywarce powierzając, co znakomicie kleju osłabia, choć nie usuwa ze szczętem, zasię myjką drucianą (nie z plastiku, tylko rzeczywiście z drucianych kółek czynioną) zdzieram te resztki, którym zmywarka nie poradziła...
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam polecam spróbować zmywaczem do paznokci ;) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klej można usunąć benzyną ekstrakcyjną.Sprawdzone na pacjentach po badaniu ekg holtera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Część etykiet trzeba potraktować wysuszeniem kleju przy pomocy suszarki do włosów. Gdy dobrze wyschnie da się niezle odkleić. Inne z kolei trzeba wstawić do naczynia z wodą na 24-36 godzin. Oczywiście gwarancji, że zejdzie samo nie ma, ale jeśli zostaną resztki kleju na butelce to najlepiej je zmyć...zmywaczem do paznokci. U mnie w domu ma ten płyn kolosalne powodzenie, wiele rzeczy nim zmywam.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nafta!!!!! Dziala niezawodnie - w niskiej a wystarczajacej ilosci spotkasz ja we wszelkich olejkach do lamp. Usuwa rowniez gume do zucia.
    Wyprobowalam I polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odmaczam przez parę minut (jak jest śliska, to najpierw lekko obdrapuję drucianym zmywakiem czy zwykłym widelcem, żeby woda mogła przeniknąć pod wierzchnią warstwę), a potem tak jak Wachmistrz kończę usuwanie naklejki druciakiem. Nawet ten tłusty klej schodzi :-) A druciak mam taki do czyszczenia stalowych naczyń.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nafta!!!
    Oleje do lamp naftowych zawieraja wystarczajaca ilosc by swietnie usuwaly ten uparty klej z nalepek. W dodatku ladnie pachna.
    Usuwa rowniez gume do zucia jesli zdarzy sie na nia nadepnac.

    OdpowiedzUsuń
  10. ~Antoni Relski21 czerwca 2016 05:50

    o właśnie, taki patent wart wszystkich pieniędzy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj:)
    Biegnę z radą na klej ze słoików. Stosuję go od dawna. Albo olej jadalny albo benzyna apteczna.
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to miło że tyle osób walczy tak dzielnie a partyzancko ze złośliwością przemysłu słoikowego.
    Jak tam samoż: moczę godzinami, druciak, spirytus (mrówczany!) z zamianą na denaturat, druciak, moczę, zmywacz do paznokci, papier ścierny, ostatni raz spirytus i WOT: gotowe!
    Po zaledwie tygodniu mam piękny, reprezentacyjny słoik.

    OdpowiedzUsuń
  13. Po usunięciu części papierowej, resztki kleju usuwam zmywaczem do paznokci, schodzi lekko. Trzeba uważać tylko przy pojemnikach ze sztucznych tworzyw, aceton powoduje matowienie. Powodzenia, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zawsze okazaliście się niezawodni. Bardzo wszystkim za porady dziękuję, będę po kolei próbować! Zacznę od zmywacza, bo aktualnie mam pod ręką.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zmywacz, bezapelacyjnie :). Pozdrawiam, życząc powodzenia w usuwaniu kleju ;).

    OdpowiedzUsuń
  16. ~Klarka Mrozek23 czerwca 2016 09:45

    :D
    szybka jesteś, mnie schodzi miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  17. Na razie mi się zmywacz nie sprawdził, ale ja mało cierpliwa jestem...

    OdpowiedzUsuń

Żyję,żyję

 Ale co to za życie... Moje trzydniowe chemie szpitalne, zakończone w kwietniu, nic nie dały. TK wykazało, że to co miało się zmniejszyć, ur...